Klaas Koopman
Geplaatst op 09-11-2018Symbolen en emoji's voor hoger CTR
Ik zit in een vrij concurrerende niche en iedereen probeert er alles aan te doen om van elkaar te winnen. Een van de dingen die nu "hot" lijkt te zijn in mijn vertical, is het gebruik van symbolen in de titel en emoji's in de meta beschrijving.
Ik doe er zelf niet aan mee, omdat ik het gevoel heb dat Google dit straks wel gaat verbieden/bestraffen, maar ik weet het niet zeker.
Wat ik me wel kan voorstellen is dat je met dit soort praktijken je CTR verhoogt. Mensen zitten vrij simpel in elkaar en klikken misschien sneller op iets met kleurtjes en plaatjes...
Hoe denken jullie hierover. Is het een een nieuwe trend of een tijdelijke loophole? Is dit iets waar je aan mee moet doen of niet?
Thanks!
Deze omgeving is een archief van het oude forum en staat geen nieuwe reacties toe. Bekijk onze vernieuwde omgeving op https://hub.internetsuccesgids.nl voor actuele discussies en interactie met de community.
Mark de Vries
Gereageerd op 09-11-2018Ik zit in een vrij concurrerende niche en iedereen probeert er alles aan te doen om van elkaar te winnen. Een van de dingen die nu "hot" lijkt te zijn in mijn vertical, is het gebruik van symbolen in de titel en emoji's in de meta beschrijving.
Ik doe er zelf niet aan mee, omdat ik het gevoel heb dat Google dit straks wel gaat verbieden/bestraffen, maar ik weet het niet zeker.
Wat ik me wel kan voorstellen is dat je met dit soort praktijken je CTR verhoogt. Mensen zitten vrij simpel in elkaar en klikken misschien sneller op iets met kleurtjes en plaatjes...
Hoe denken jullie hierover. Is het een een nieuwe trend of een tijdelijke loophole? Is dit iets waar je aan mee moet doen of niet?
Thanks!
Mark de Vries
Gereageerd op 09-11-2018Hier nog wat voorbeelden
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 09-11-2018Volgens mij wel eens ergens gelezen dat Google er geen fan van is, en uiteindelijk wel gaat bestraffen.
Maar goed, Google zegt wel eens vaker A, en doet B ?.
Lars Nijhuis
Gereageerd op 09-11-2018Ik vind het er persoonlijk ook uit zien als een soort advertentie in plaats van dat ik er daadwerkelijk op zou klikken. Dat is mijn persoonlijke mening, ik heb niet genoeg ervaring om dit te onderbouwen in vertaling naar affiliate marketing.
Bas Vd
Gereageerd op 09-11-2018Klopt, beslist gooit er ook mijn serp mee vol. Gebruik het zelf niet.
Bert van den Einden
Gereageerd op 09-11-2018Hmm, ben het wel met Lars eens.
Misschien wel CTR verhogend maar uiteindelijk zal het toch om de content draaien die daar achter schuilt.
De vraag is: Wat komt hierna en wanneer is Google 'er klaar mee'? Geen idee (misschien wel niet), maar persoonlijk zou ik mijn meta omschrijving daar niet mee vol gaan gooien.
Mark de Vries
Gereageerd op 09-11-2018Thanks voor jullie input mannen!