Robert
Robert Jansen
Geplaatst op 20-07-2019

Te veel onderwerpen in 1 artikel?

Laatst heb ik een monsterblog geschreven over diabetes type 2 inclusief een review van een product omtrent diabetes type 2 genezen.

https://www.leesjesuccesvol.nl/diabetes-omkeren-methode-ziektevrijleven-ben-kuiper-marloes-schuurman-review-ervaringen/

Nu vraag ik mij alleen af of dit wel zo slim is om al die onderwerpen in 1 blog te verwerken zoals oorzaken, gevolgen etc.

Of dat het beter is om het in meerdere blogs te splitsen.

Reacties (11)
  • Robert
    Robert Jansen
    Gereageerd op 20-07-2019

    Laatst heb ik een monsterblog geschreven over diabetes type 2 inclusief een review van een product omtrent diabetes type 2 genezen.

    https://www.leesjesuccesvol.nl/diabetes-omkeren-methode-ziektevrijleven-ben-kuiper-marloes-schuurman-review-ervaringen/

    Nu vraag ik mij alleen af of dit wel zo slim is om al die onderwerpen in 1 blog te verwerken zoals oorzaken, gevolgen etc.

    Of dat het beter is om het in meerdere blogs te splitsen.

  • Sieto
    Sieto vd Admin
    Gereageerd op 20-07-2019

    probeer je op meerdere zoektermen te scoren?

  • Robert
    Robert Jansen
    Gereageerd op 21-07-2019

    Yes

  • Sieto
    Sieto vd Admin
    Gereageerd op 21-07-2019

    volgens mij beantwoord je met je blog wel een vraag en geef je een oplossing, dus denk niet dat 't kwaad kan. Omgekeerd misschien juist.

  • Robert
    Robert Jansen
    Gereageerd op 21-07-2019

    Okeoke maar is het dan beter om t op te splitsen in bijv. 3 blogs; 1 oorzaken 2 gevolgen en 3 oplossing of alles in 1?

  • Sieto
    Sieto vd Admin
    Gereageerd op 21-07-2019

    dan loop je weer het risico dat je blogs met elkaar gaan concurreren...

  • Jan
    Jan M
    Gereageerd op 21-07-2019

    Tricky onderwerp! Zou het bij één artikel laten, of helemaal niet doen. Kan zelfs zijn dat er wat alarmbellen gaan rinkelen bij Google als je opeens over dit onderwerp gaat schrijven. 

    Diabetes is namelijk niet zomaar een onderwerp. Gaat wss alleen ranken op websites die aantoonbare autoriteit hebben in de gezondheid-niche. Google Medic update. 

  • Robert
    Robert Jansen
    Gereageerd op 22-07-2019

    Thanks @maartn​ en @janm

    Alleen maarten, nu word me nog niet duidelijk wat het slimste is.

    Het is inderdaad een risico dit artikel, omdat het compleet iets anders is dan wat ik voorheen heb geplaatst.

  • Mark
    Mark de Vries
    Gereageerd op 22-07-2019

    @maartn​ Dude wat een gouden post! ?

    Het enige waar ik van mening verschil is dat ik denk dat het niet handig is om allemaal kleine sites te bouwen met de naam van een info product of de naam van de auteur. Als het product stopt of er komt een concurrerend product dat het veel beter doet, dan ben je klaar.

    Ik zou dan eerder gaan voor een authority site die een bepaalde niche vertegenwoordigt, zodat je meerdere offers kunt promoten. Ik heb ook het idee dat tante Google dit meer waardeert en dat het hele idee van thin content "sniper sites" een beetje verouderd is.

  • Robert
    Robert Jansen
    Gereageerd op 23-07-2019

    Wauw @maartn

    Wat een post(s).

    Ik heb in ieder geval DIRECT jouw actiepunt opgevolgd en die domein geregistreerd.

    Het is veel wat je hebt vertelt en veel afkortingen die je gebruikt moet ik nog even de betekenis van achterhalen.

    Heel erg super bedankt in ieder geval voor jouw super posts altijd.

    Hier gaat wat tijd in zitten om het uit te voeren en daar ga ik binnenkort eens een hele dag voor uittrekken.

    Verkoop jij zelf nog geen producten?

  • Klaas
    Klaas Koopman
    Gereageerd op 23-07-2019

    @maartn​, ik waardeer je inzet. Maar ik ben het niet eens met een aantal zaken die je benoemd.

    1. Splits je website; zolang alles binnen de niche/markt blijft, raad ik aan om de site juist groter te maken.

    2. No Index op een verse installatie wordpress; nergens voor nodig. Laat Google je maar indexeren en laat Google maar zien dat je aan de site werkt.

    3. Contact pagina zou ik altijd aanmaken, al is het maar voor de mogelijke adverteerders die contact willen maken.

    4. Sitenaam in de Title tag; Als je Google in de gaten hebt gehouden, zie je dat Google vaak de sitenaam achter de titel zet in hun serps. Plaats jij deze niet al in de titel, dan weet je niet zeker of de lengte van de titel nog wel binnen de toegestane lengte past en wordt het dus afgekapt. Lijkt me geen goed idee!

    5. Analytics; geen plugin voor installeren, simpelweg in je theme zetten.

    6. Betreft LSI; ik ga daar pas mee bezig zodra de pagina geindexeerd is en ik in mijn tools (bijv. Ahrefs) kan zien dat ik voor bepaalde LSI zoektermen rank. Dan pas ik die toe in het artikel, om het nog beter/uitgebreider te maken. Daarnaast gebruik ik ze dan ook in de backlinks.

    7. "Gebruiken hun GEEN social? En ze staan op plek 1 in google? Dan heb jij GEEN social nodig." Altijd zelf uitproberen. Je weet niet met wat voor marketeers je te maken hebt in de meeste gevallen, dus test zelf uit of het wel of niet werkt mbt Social Media.

    8. Qua backlinks, kijk naar je concurrenten en of je ook aan die links kunt komen. En test zelf uit wat het beste werkt voor jou, gelijk links toevoegen of op een later stadium.

    9. Thin content is geen mythe, maar wordt vaak verkeerd uitgelegd. Het gaat allemaal om user intent, oftewel wat is de intentie van iemand die zoekt op een bepaalde zoekterm. De ene keer verwacht men bijv. een complete lijst met informatie, de andere keer een simpele pagina met een product dat ze kunnen kopen.