
Bas D
Geplaatst op 15-07-2019Voorrang domeinextensie op "gedeelde" taal keywords
Hoi affiliate vrienden,
Ik zelf zit nog niet zo lang in deze business en heb ook geen ervaring met deze kwestie. Maar als je bijvoorbeeld een zoekterm gebruikt die zowel Nederlands als internationaal (Engels) gebruikt kan worden, zoals "database backup", heb je dan als website met een .nl extensie (lichtelijke) voorrang boven bijvoorbeeld een website met een .com extensie als Nederlandse gebruikers van Google dit opzoeken? Is er ook verschil in het opzoeken op Google.com of Google.nl? Dit zal ook wel met de autoriteit van de website en andere seo punten te maken hebben, maar stel dat deze nagenoeg gelijk zijn, dan neem ik aan dat je als website met .nl extensie wel voorrang krijgt bij Nederlandse gebruikers boven websites met een .com extensie en geschreven in het Engels.
Ik hoor graag hoe anderen dit ervaren hebben, als ze hiermee te maken hebben gehad. Of als je er meer over weet, kan je ook altijd een gil doen natuurlijk ?
Deze omgeving is een archief van het oude forum en staat geen nieuwe reacties toe. Bekijk onze vernieuwde omgeving op https://hub.internetsuccesgids.nl voor actuele discussies en interactie met de community.
Bas D
Gereageerd op 15-07-2019Hoi affiliate vrienden,
Ik zelf zit nog niet zo lang in deze business en heb ook geen ervaring met deze kwestie. Maar als je bijvoorbeeld een zoekterm gebruikt die zowel Nederlands als internationaal (Engels) gebruikt kan worden, zoals "database backup", heb je dan als website met een .nl extensie (lichtelijke) voorrang boven bijvoorbeeld een website met een .com extensie als Nederlandse gebruikers van Google dit opzoeken? Is er ook verschil in het opzoeken op Google.com of Google.nl? Dit zal ook wel met de autoriteit van de website en andere seo punten te maken hebben, maar stel dat deze nagenoeg gelijk zijn, dan neem ik aan dat je als website met .nl extensie wel voorrang krijgt bij Nederlandse gebruikers boven websites met een .com extensie en geschreven in het Engels.
Ik hoor graag hoe anderen dit ervaren hebben, als ze hiermee te maken hebben gehad. Of als je er meer over weet, kan je ook altijd een gil doen natuurlijk ?
Klaas Koopman
Gereageerd op 15-07-2019Heel simpel gezegd; voor de Nederlandse markt wil je het liefst een .nl. Voor de Duitse markt het liefst een .de etc. En ja, dit geldt ook voor SEO.
Let op; het gaat hier niet alleen om de SEO, maar ook om andere zaken zoals cultuur. Leuk voorbeeld; ik ken een partij die een webshop had en ook in de Aziatische landen graag meer wilde doen. Ze hadden voor elk land dezelfde site (alleen taal anders). Zo kwam er een foto op, wat in een bepaald Aziatische cultuur gezien werd als zeer negatief. Ze konden er maar niet achter komen waarom die site zo slecht liep, totdat ze hier achter kwamen.
Zo werkt het ook met kleurgebruik, foto's, taalgebruik, zoekmachines, backlinks (in NL zijn startpagina's bijv. heel normaal, in andere landen weer als spam gezien) etc.
Even je site vertalen en in een subfolder (bijv. /nl/ voor Nederlands) is er niet meer bij, die tijden zijn vervlogen.
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 15-07-2019Yes, wat @klaaskoopman hier zegt!
Bas D
Gereageerd op 15-07-2019Dankje voor je reactie! Backlinks op startpagina's is toch niet echt aan te raden?
Klaas Koopman
Gereageerd op 15-07-2019Heb je wel eens de backlinkprofielen van succesvolle sites bekeken ....?