Ali
Ali Oner
Geplaatst op 28-11-2021

Wat gaat er gebeuren in 2022 op het gebied van SEO?

We zijn al bijna aangekomen bij de laatste maand van het jaar en betekent ook dat het nieuwe jaar inzicht komt. En een nieuw jaar betekent altijd dat er weer nieuwe kansen liggen om je business te vergroten. Maar deze moet je dan wel zien natuurlijk?. 

En om het even inhoudelijk over SEO te hebben, las ik een leuk artikel over de nieuwe voorspelling van 2022. Het blijven uiteraard voorspellingen, maar ik denk zeker goed om te kijken wat dit voor jou kan betekenen. 

Zo zien we bijvoorbeeld dat Google meer wilt gaan vertonen van YouTube video's. Dit komt omdat ze steeds beter kunnen lezen wat er inhoudelijk in de video's staat. En zoals Jacko al vaak zegt, gebruik bij je affiliate websites ook YouTube video's. 

Wat ook steeds meer bezocht wordt is Google Discover wat op dit moment veel blogs, maar vooral nieuwsberichten laat zien. Google wil in 2022 hier meer contenttypes zoals reviews, Tiktok of producten gaan plaatsen in de Google Discover. En het interessante hiervan is dat je niet een beperkt aantal mensen kan bereiken via Google Discover (wat wel zo is bij SEO). Uiteraard zien de mensen in Google Discover alleen maar relevante berichten, die ze vaker hebben gezien. 

Wat de laatste tijd steeds belangrijker wordt, is de EAT strategie. Wat staat voor Expertise Authority Trust. Zo zal Google in 2022 mensen meer en meer gaan belonen op de waarde van het artikel. Mensen die tekst kopiëren van andere websites zullen meer gestraft worden en lager ranken in Google. 

Het gaat over het volgende artikel: https://www.frankwatching.com/archive/2021/11/22/seo-2022-voorspellingen/

Hopelijk kan je iets met deze informatie en bereid je goed voor op 2022. 

Reacties (3)
  • Nick
    Nick van Asperen
    Gereageerd op 28-11-2021

    We zijn al bijna aangekomen bij de laatste maand van het jaar en betekent ook dat het nieuwe jaar inzicht komt. En een nieuw jaar betekent altijd dat er weer nieuwe kansen liggen om je business te vergroten. Maar deze moet je dan wel zien natuurlijk?. 

    En om het even inhoudelijk over SEO te hebben, las ik een leuk artikel over de nieuwe voorspelling van 2022. Het blijven uiteraard voorspellingen, maar ik denk zeker goed om te kijken wat dit voor jou kan betekenen. 

    Zo zien we bijvoorbeeld dat Google meer wilt gaan vertonen van YouTube video's. Dit komt omdat ze steeds beter kunnen lezen wat er inhoudelijk in de video's staat. En zoals Jacko al vaak zegt, gebruik bij je affiliate websites ook YouTube video's. 

    Wat ook steeds meer bezocht wordt is Google Discover wat op dit moment veel blogs, maar vooral nieuwsberichten laat zien. Google wil in 2022 hier meer contenttypes zoals reviews, Tiktok of producten gaan plaatsen in de Google Discover. En het interessante hiervan is dat je niet een beperkt aantal mensen kan bereiken via Google Discover (wat wel zo is bij SEO). Uiteraard zien de mensen in Google Discover alleen maar relevante berichten, die ze vaker hebben gezien. 

    Wat de laatste tijd steeds belangrijker wordt, is de EAT strategie. Wat staat voor Expertise Authority Trust. Zo zal Google in 2022 mensen meer en meer gaan belonen op de waarde van het artikel. Mensen die tekst kopiëren van andere websites zullen meer gestraft worden en lager ranken in Google. 

    Het gaat over het volgende artikel: https://www.frankwatching.com/archive/2021/11/22/seo-2022-voorspellingen/

    Hopelijk kan je iets met deze informatie en bereid je goed voor op 2022. 

  • Martijn
    Martijn .
    Gereageerd op 28-11-2021

    Leuke recap!

  • Jacko
    Jacko Meijaard Admin
    Gereageerd op 30-11-2021

    Tof dat je hier even een topic over maakt Nick!