@Anne Wildiers
Houdt ook rekening met de toename van spraakgestuurd zoeken en gebruik mobiel internet. Steeds meer mensen maken hier gebruik van en neemt alleen maar toe. Bezoekers gaan nu via het "microfoontje" steeds meer zoeken in de vragende vorm ipv het typen van 1 of 2 zoekwoorden in Google.
Je zou dan bv in je blogbericht een Koptekst 1 maken met vragen die beginnen met > Hoe, waarom, waar, welke, wat, wanneer etc.
Hoe kun je stress verminderen?
Wat is stress?
Welke medicijnen zijn er tegen stress?
Hoe kun je stress herkennen? etc.
Leidt stress tot een burn-out? (2 zoekwoorden)
Je gaat dan dieper in op de hierboven gestelde vragen
Mensen stellen dan in Google via het microfoontje bv de vraag: "Hoe herken ik stress?"
Als jij de expert bent op dit gebied en goede content heb geschreven ga je veel beter ranken in Google. Vooral als je het persoonlijk maakt, het vanuit jou beleving schrijft.
Hoe herkende je stress bij jezelf? (benoem de punten), wat heb je er zelf aan gedaan? of wat heeft jou goed geholpen?, welke tips zou je geven aan anderen etc. Je komt dan gemakkelijk op een blog van 1000+ woorden.
K Westerink
Gereageerd op 18-11-2017hey,
stel ik heb bijvoorbeeld een artikel geschreven over vloeren, en in google staat hij als keyword vloeren.
stel dat ik nou nog een artikel schrijf over vloeren kan dat nieuwe artikel dan kommen onder de zelfde keyword 'vloeren'?
of moet ik het eerste artikel verwijderen?
Jeroen Santing
Gereageerd op 19-11-2017Je kan hetzelfde keywoord. Wel gebruiken maar bij het 2e artikel moet je niet hetzelfde focus trefwoord gebruiken. Zo kun je "vloeren laminaat" en "vloeren hout" hebben.:-)
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 19-11-2017Wat @jeroensanting zegt.
Ga niet twee artikelen schrijven voor hetzelfde focus trefwoord.
K Westerink
Gereageerd op 19-11-2017Ik heb bijvoorbeeld een artikel van 300 woorden geschreven over vloeren. En focus trefwoorf is vloeren
Ik schrijf vervolgens een artikel over vloeren met 1000 woorden en focustrefwoord is vloeren hout,
Kan dat nieuwe artikel in google dan ook nog komen onder 'vloeren'?
@jackomeijaard
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 20-11-2017Waarom schrijf je dan een tweede artikel over 'vloeren' met als focus trefwoord 'vloeren hout'?
Ik zou eerder je artikel over 'vloeren' 1000+ woorden maken.
Anyway, richt je eerst meer op de zoektermen met minder concurrentie (de long tail keywords).
K Westerink
Gereageerd op 20-11-2017Als je een artikel hebt geschreven en je er meer woorden erbij schrijft, word dat dan weer opgepakt door google?
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 20-11-2017Yes!
K Westerink
Gereageerd op 20-11-2017aha thanks:)
Anne Wildiers
Gereageerd op 25-11-2017Hoi, ik had hier ook een vraagje rond. Ik heb voor mijn home pagina hetzelfde trefwoord gebruikt als voor mijn eerste bericht (blog). Aangezien mijn website over stress gaat is mijn homepagina daarrond belangrijk én mijn eerste bericht.
Graag julllie mening.
Fijne zaterdag!
Anne
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 25-11-2017Heb je ook echt een hele tekst geschreven voor op je homepage?
Ik zou mezelf voornamelijk richten op de long tail keywords, zeker in het begin, dus de zoektermen die wat langer zijn. Daar is minder concurrentie op en makkelijker scoren. Op 'stress' ga je niet 1-2-3 scoren.
https://www.internetsuccesgids.nl/internet-marketing-begrippenlijst/wat-zijn-long-tail-keywords/
Anne Wildiers
Gereageerd op 25-11-2017Hi Jacko,
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb dit gelezen maar moet je dan echt vb: iPhone 6S 128 GB wit kopen volledig in je teksten meermaals vermelden of hoe zie ik dit ?
thanks,
Anne
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 25-11-2017Nee hoor, hou het natuurlijk en menselijk. Ga geen woorden gebruiken die je niet in de tekst wilt hebben, maar wel zo neer zet omdat je dan het exacte woord gebruikt. Google is slim genoeg om over-optimalisatie te ontdekken.
Anne Wildiers
Gereageerd op 25-11-2017Okay, bedankt Jacko :)
Charles Wessel
Gereageerd op 26-11-2017@Anne Wildiers
Houdt ook rekening met de toename van spraakgestuurd zoeken en gebruik mobiel internet. Steeds meer mensen maken hier gebruik van en neemt alleen maar toe. Bezoekers gaan nu via het "microfoontje" steeds meer zoeken in de vragende vorm ipv het typen van 1 of 2 zoekwoorden in Google.
Je zou dan bv in je blogbericht een Koptekst 1 maken met vragen die beginnen met > Hoe, waarom, waar, welke, wat, wanneer etc.
Hoe kun je stress verminderen?
Wat is stress?
Welke medicijnen zijn er tegen stress?
Hoe kun je stress herkennen? etc.
Leidt stress tot een burn-out? (2 zoekwoorden)
Je gaat dan dieper in op de hierboven gestelde vragen
Mensen stellen dan in Google via het microfoontje bv de vraag: "Hoe herken ik stress?"
Als jij de expert bent op dit gebied en goede content heb geschreven ga je veel beter ranken in Google. Vooral als je het persoonlijk maakt, het vanuit jou beleving schrijft.
Hoe herkende je stress bij jezelf? (benoem de punten), wat heb je er zelf aan gedaan? of wat heeft jou goed geholpen?, welke tips zou je geven aan anderen etc. Je komt dan gemakkelijk op een blog van 1000+ woorden.