
Jan M
Geplaatst op 11-10-2018Zichtbaar op Google
Hi iedereen! Kort vraagje!
Hoe lang duurt het voordat je website op Google zichtbaar is? Mijn website staat nu zo'n kleine 3 weken online en wordt nog niet door Google gevonden..
Doe ik iets verkeerd? Of kan het gewoon wat langer duren?
Hoor het graag. Thanks!
Deze omgeving is een archief van het oude forum en staat geen nieuwe reacties toe. Bekijk onze vernieuwde omgeving op https://hub.internetsuccesgids.nl voor actuele discussies en interactie met de community.
Tom
Gereageerd op 11-10-2018Hi iedereen! Kort vraagje!
Hoe lang duurt het voordat je website op Google zichtbaar is? Mijn website staat nu zo'n kleine 3 weken online en wordt nog niet door Google gevonden..
Doe ik iets verkeerd? Of kan het gewoon wat langer duren?
Hoor het graag. Thanks!
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 11-10-2018Heb je je site al aangemeld via Webmaster Tools?
Wat is de link naar je site?
Tom
Gereageerd op 11-10-2018Yes heb ik gedaan (volgens mij).
https://www.blijvanwijn.nl
Elke Aerts
Gereageerd op 11-10-2018Wordt gevonden hoor Tom. :-) Zie schermafbeelding.
Tom
Gereageerd op 12-10-2018Thanks! Ja klopt als je zoekt op blijvanwijn wel, maar als je 'blij van wijn' ingeeft, dan word ik niet gevonden
Youri Klijn
Gereageerd op 12-10-2018Niet te druk om maken. 3 weken is super kort natuurlijk + er staat nog amper content op. Hierdoor laat Google je sowieso nog niet echt ranken + je hebt wellicht te maken met de beruchte ‘sandbox’ waardoor je website de eerste X weken niet echt scoort. Iets wat veel nieuwe websites ervaren.
Overigens zit er amper tot geen volume op zoekwoorden als ‘blij van wijn’ en ook geen commerciële intenties. Lekker doorknallen met verse content en je gaat vanzelf gevonden worden ??
Tom
Gereageerd op 12-10-2018Top, ga ik doen! Thanks voor alle snelle reacties
Charles Wessel
Gereageerd op 22-10-2018Hoi Tom,
Je website wordt niet echt gevonden op je domeinnaam tenzij je authoriteit hebt zoals bv bol, zalando, coolblue.etc. Bezoekers gaan dus niet op je domeinnaam zoeken maar op de "dingen" die je aanbiedt (je content) en gevonden worden door Google. Als je gaat zoeken op je domeinnaam dan zul je ongetwijfeld bovenaan in Google staan maar daar heb je niet veel aan.
Als bezoekers gaan zoeken op "wijn bij sushi" dan heb je kans dat je (artikel / blog) daarop gevonden wordt indien je goede content hebt en interessant (genoeg) is voor je bezoekers.
Het draait tegenwoordig om de UX of te wel de User eXperience. Hoe meer info je geeft itt je concurrenten des te meer bezoekers je gaat krijgen. Hou in het achterhoofd "Als jij zelf gaat zoeken op "iets" dan ga jij ook voor de website die jou de meeste info geeft." Dat gevoel moet je ook aan je bezoekers geven. Geef bv tips, voordelen en nadelen van het "product" dat je aanprijst / verkoopt. Maak jezelf tot specialist op jou gebied. Je geeft nu wel wat voordelen / nadelen maar die springen er niet uit tijdens het lezen. Ga die voordelen opsommen bv inspringen met een tab met dik gedrukte bullets ervoor.
Vergeet ook niet dat de opkomst van de Voice Search via de mobiele telefoon. Steeds meer mensen maken gebruik van de smartphone. Ze gaan nu complete zinnen maken als vraag. Via het microfoontje kun je bv een vraag verwachten als "Wat is nu een goede en lekkere wijn bij Sushi" ipv het intypen van wijn bij sushi. Maak hier dus ook gebruik van de "Long tail" zoektermen.
Doe hier een goed onderzoek naar en daar zijn vele tools voor. Eentje daarvan is volgens mij ook wel eens genoemd "answerthepublic.com". De resultaten kun je importeren naar Excel. Erg handig om te gebruiken. Zie screenshot als voorbeeld en veel suc6 met deze tips.