Jan
Jan M
Geplaatst op 11-10-2018

Zichtbaar op Google

Hi iedereen! Kort vraagje!

Hoe lang duurt het voordat je website op Google zichtbaar is? Mijn website staat nu zo'n kleine 3 weken online en wordt nog niet door Google gevonden..

Doe ik iets verkeerd? Of  kan het gewoon wat langer duren?

Hoor het graag. Thanks!

Reacties (8)
  • Tom
    Tom
    Gereageerd op 11-10-2018

    Hi iedereen! Kort vraagje!

    Hoe lang duurt het voordat je website op Google zichtbaar is? Mijn website staat nu zo'n kleine 3 weken online en wordt nog niet door Google gevonden..

    Doe ik iets verkeerd? Of  kan het gewoon wat langer duren?

    Hoor het graag. Thanks!

  • Jacko
    Jacko Meijaard Admin
    Gereageerd op 11-10-2018

    Heb je je site al aangemeld via Webmaster Tools?

    Wat is de link naar je site?

  • Tom
    Tom
    Gereageerd op 11-10-2018

    Yes heb ik gedaan (volgens mij). 

    https://www.blijvanwijn.nl

  • Elke
    Elke Aerts
    Gereageerd op 11-10-2018

    Wordt gevonden hoor Tom. :-) Zie schermafbeelding.

    Schermafbeelding 2018-10-11 om 23.44.35.png
  • Tom
    Tom
    Gereageerd op 12-10-2018

    Thanks! Ja klopt als je zoekt op blijvanwijn wel, maar als je 'blij van wijn' ingeeft, dan word ik niet gevonden

  • Youri
    Youri Klijn
    Gereageerd op 12-10-2018

    Niet te druk om maken. 3 weken is super kort natuurlijk + er staat nog amper content op. Hierdoor laat Google je sowieso nog niet echt ranken + je hebt wellicht te maken met de beruchte ‘sandbox’ waardoor je website de eerste X weken niet echt scoort. Iets wat veel nieuwe websites ervaren.

    Overigens zit er amper tot geen volume op zoekwoorden als ‘blij van wijn’ en ook geen commerciële intenties. Lekker doorknallen met verse content en je gaat vanzelf gevonden worden ??

  • Tom
    Tom
    Gereageerd op 12-10-2018

    Top, ga ik doen! Thanks voor alle snelle reacties

  • Charles
    Charles Wessel
    Gereageerd op 22-10-2018

    Hoi Tom,

    Je website wordt niet echt gevonden op je domeinnaam tenzij je authoriteit hebt zoals bv bol, zalando, coolblue.etc. Bezoekers gaan dus niet op je domeinnaam zoeken maar op de "dingen" die je aanbiedt (je content) en gevonden worden door Google. Als je gaat zoeken op je domeinnaam dan zul je ongetwijfeld bovenaan in Google staan maar daar heb je niet veel aan.

    Als bezoekers gaan zoeken op "wijn bij sushi" dan heb je kans dat je (artikel / blog) daarop gevonden wordt indien je goede content hebt en interessant (genoeg) is voor je bezoekers.

    Het draait tegenwoordig om de UX of te wel de User eXperience. Hoe meer info je geeft itt je concurrenten des te meer bezoekers je gaat krijgen. Hou in het achterhoofd "Als jij zelf gaat zoeken op "iets" dan ga jij ook voor de website die jou de meeste info geeft." Dat gevoel moet je ook aan je bezoekers geven. Geef bv tips, voordelen en nadelen van het "product" dat je aanprijst / verkoopt. Maak jezelf tot specialist op jou gebied. Je geeft nu wel wat voordelen / nadelen maar die springen er niet uit tijdens het lezen. Ga die voordelen opsommen bv inspringen met een tab met dik gedrukte bullets ervoor.

    Vergeet ook niet dat de opkomst van de Voice Search via de mobiele telefoon. Steeds meer mensen maken gebruik van de smartphone. Ze gaan nu complete zinnen maken als vraag. Via het microfoontje kun je bv een vraag verwachten als "Wat is nu een goede en lekkere wijn bij Sushi" ipv het intypen van wijn bij sushi. Maak hier dus ook gebruik van de "Long tail" zoektermen.

    Doe hier een goed onderzoek naar en daar zijn vele tools voor. Eentje daarvan is volgens mij ook wel eens genoemd "answerthepublic.com". De resultaten kun je importeren naar Excel. Erg handig om te gebruiken. Zie screenshot als voorbeeld en veel suc6 met deze tips.

    wijn bij suhi.png