Sjaak V
Geplaatst op 09-12-2021Overstappen Neostrada naar Cloud86, bezoekers kwijt :(
Hoi iedereen,
Onlangs heb ik besloten over te stappen van Neostrada naar Cloud86. Nou dacht ik dat dat een eitje was en dat het binnen een dag wel gelukt zou zijn. Helaas duurde het meer dan 2 weken dankzij de onduidelijke communicatie van Neostrada. Steeds kreeg ik antwoorden op mijn mails die volledig afweken van mijn vragen en kwam ik niks verder. Nu het eindelijk gelukt is, zie ik dat ik zo goed als al mijn rankings kwijt ben en daarom dus ook mijn bezoekers. Erg zonde, want ik begon net mijn eerste honderden euro's per maand te verdienen en ik zat op +- 300 bezoekers per dag.
Weet een van jullie misschien wat ik moet doen in deze situatie? Ik heb ruim 10 maanden lang aan mijn website gewerkt en ga het niet nu opgeven dankzij zo'n vervelende gebeurtenis als dit.
Ik hoor graag van jullie
Deze omgeving is een archief van het oude forum en staat geen nieuwe reacties toe. Bekijk onze vernieuwde omgeving op https://hub.internetsuccesgids.nl voor actuele discussies en interactie met de community.
Huub d
Gereageerd op 09-12-2021Hoi iedereen,
Onlangs heb ik besloten over te stappen van Neostrada naar Cloud86. Nou dacht ik dat dat een eitje was en dat het binnen een dag wel gelukt zou zijn. Helaas duurde het meer dan 2 weken dankzij de onduidelijke communicatie van Neostrada. Steeds kreeg ik antwoorden op mijn mails die volledig afweken van mijn vragen en kwam ik niks verder. Nu het eindelijk gelukt is, zie ik dat ik zo goed als al mijn rankings kwijt ben en daarom dus ook mijn bezoekers. Erg zonde, want ik begon net mijn eerste honderden euro's per maand te verdienen en ik zat op +- 300 bezoekers per dag.
Weet een van jullie misschien wat ik moet doen in deze situatie? Ik heb ruim 10 maanden lang aan mijn website gewerkt en ga het niet nu opgeven dankzij zo'n vervelende gebeurtenis als dit.
Ik hoor graag van jullie
Marc van den Brink
Gereageerd op 09-12-2021apart, hier heb ik cloud86 al mijn inlog gegevens gegeven van neostrada en zij hebben de volledige overgang gedaan en de websites zijn feitelijk niet offline geweest, daarna heb ik neostrada opgezegd.
Ook een apart verhaal dat je je rankings kwijt bent? Urls staan toch aardig vast in google? dat is mijn ervaring in elk geval.
Vervelend dat het bij jouw zo is gegaan! Enige wat ik als tip zou kunnen geven is gewoon blijven doorgaan en niet opgeven.
Huub d
Gereageerd op 09-12-2021Hoi Marc, ik heb het goedkoopste pakket bij Cloud86 afgesloten dus dan moet je de verhuizing zelf regelen. Nu wel spijt van dat ik niet het duurdere pakket heb afgesloten
Marc van den Brink
Gereageerd op 09-12-2021Ja, ik zou sowieso altijd voor kwaliteit gaan. Je website moet je echt zien als je business. Hoe sneller je website, hoe hogere plekken op google.
Hier gekozen voor Webhosting Unlimited, en heb er al 20 websites op staan en zit nog maar op 13%. Dus dat is dan ook een investering die je dubbel en dwars terug gaat krijgen.
En dit was ook maar 260,27 voor een periode van 3 jaar.
Hopelijk komt het weer helemaal goed met je website ;)
Léon Gotjé
Gereageerd op 09-12-2021Wat denk je dat dit precies veroorzaakt heeft? Zijn er dingen verkeerd gegaan met het overzetten?
Huub d
Gereageerd op 09-12-2021Er zijn geen dingen fout gegaan bij het overzetten van de website, het duurde alleen erg lang en in die tijd zag ik mijn rankings allemaal naar beneden gaan. Nu de website online staat komen de rankings ook niet terug.
Huub d
Gereageerd op 09-12-2021Ja je hebt helemaal gelijk. Laten we het hopen ja
Léon Gotjé
Gereageerd op 09-12-2021Maar wat duurde er precies langs? Is je website offline geweest?
Huub d
Gereageerd op 09-12-2021Ja mijn website is 2 weken offline geweest in de tijd dat het overgezet moest worden.
Léon Gotjé
Gereageerd op 09-12-2021Dat is inderdaad niet handig. Maar hoe kan het dat de website offline is geraakt? Je had (gel*l achter de komma misschien) de website al op de Cloud86 omgeving kunnen plaatsen waarna je enkel het DNS hoefde om te zetten naar de servers van Cloud86. Op die manier had je geen downtime gehad.
Aanvullend op bovenstaande had je er nog voor kunnen kiezen om het domein zelf ook naar Cloud86 te verwijzen, dan had je wel wát downtime gehad. Maximaal 24 uur.
Google zal inderdaad de website opnieuw moeten bereiken. In hoeverre oude linkwaardes op dezelfde wijze terug komen dat durf ik niet te zeggen.