Jeffrey Keijzer
Geplaatst op 04-01-2020Zoekmachine optimalisatie vraag
Hallo allemaal,
Op dit moment heb ik even een vraag omtrent het vinden van zoekwoorden.
Momenteel ben ik enorm veel aan het onderzoeken naar wat de beste manier is van zoekwoord onderzoek.
Het valt me op dat je tijdens het kijken naar youtube video's over het doen van zoekwoorden onderzoek veel verschillende verhalen hoort.
De een geeft aan dat het echte zoekwoord onderzoek dood is en dat er uit de keywoord tools outdated informatie gehaald wordt. Zo geeft bijvoorbeeld smartpassiveincome aan dat het zoekvolume niet klopt en dat ook de keyword dificulty anders is dan verwacht. Het draait volgens hun puur om de beste content.
Natuurlijk is het de bedoeling om de beste content te schrijven in combinatie met long tail keywords. Maar hoe betrouwbaar zijn de resultaten die je uit keyword tools haalt? En loont het nog steeds om te zoeken naar longtail keywords met een lage kd en een relatief hoog zoekvolume. Volume vanaf 500 keer dat er per maand naar een onderwerp gezocht wordt en een kd van onder de 11 bij ubersuggest?
Neil patel geeft bijvoorbeeld aan dat het zoekwoord onderzoek niet dood is en dat je het beste naar de kd en volume kan kijken om zo de organische groei snel te kunnen laten groeien. In gedachte moet je bij een groei natuurlijk wel van 8 maanden uit gaan.
Door de vele verschillende verhalen met betrekking tot zoekwoord onderzoek ben ik eigenlijk wel benieuwd geworden hoe belangrijk een gedegen zoekwoord onderzoek is. Waarbij je kijkt naar een hoog zoekvolume in combinatie met een lage kd. Of kan je beter via google autosuggest naar informatie zoeken en alleen op basis daarvan de beste content schrijven? In hoeverre tellen de aantallen die je uit de tools haalt mee aan een grotere kans tot een snellere groei?
Zelf heb ik het gevoel dat het volledig om consistentie draait. Hoe meer blogs er op een website staan van hoge kwaliteit hoe beter de ervaring door de bezoeker. Wat een langere leestijd en een betere groei tot stand brengt!
Deze omgeving is een archief van het oude forum en staat geen nieuwe reacties toe. Bekijk onze vernieuwde omgeving op https://hub.internetsuccesgids.nl voor actuele discussies en interactie met de community.
Jeffrey Keijzer
Gereageerd op 04-01-2020Hallo allemaal,
Op dit moment heb ik even een vraag omtrent het vinden van zoekwoorden.
Momenteel ben ik enorm veel aan het onderzoeken naar wat de beste manier is van zoekwoord onderzoek.
Het valt me op dat je tijdens het kijken naar youtube video's over het doen van zoekwoorden onderzoek veel verschillende verhalen hoort.
De een geeft aan dat het echte zoekwoord onderzoek dood is en dat er uit de keywoord tools outdated informatie gehaald wordt. Zo geeft bijvoorbeeld smartpassiveincome aan dat het zoekvolume niet klopt en dat ook de keyword dificulty anders is dan verwacht. Het draait volgens hun puur om de beste content.
Natuurlijk is het de bedoeling om de beste content te schrijven in combinatie met long tail keywords. Maar hoe betrouwbaar zijn de resultaten die je uit keyword tools haalt? En loont het nog steeds om te zoeken naar longtail keywords met een lage kd en een relatief hoog zoekvolume. Volume vanaf 500 keer dat er per maand naar een onderwerp gezocht wordt en een kd van onder de 11 bij ubersuggest?
Neil patel geeft bijvoorbeeld aan dat het zoekwoord onderzoek niet dood is en dat je het beste naar de kd en volume kan kijken om zo de organische groei snel te kunnen laten groeien. In gedachte moet je bij een groei natuurlijk wel van 8 maanden uit gaan.
Door de vele verschillende verhalen met betrekking tot zoekwoord onderzoek ben ik eigenlijk wel benieuwd geworden hoe belangrijk een gedegen zoekwoord onderzoek is. Waarbij je kijkt naar een hoog zoekvolume in combinatie met een lage kd. Of kan je beter via google autosuggest naar informatie zoeken en alleen op basis daarvan de beste content schrijven? In hoeverre tellen de aantallen die je uit de tools haalt mee aan een grotere kans tot een snellere groei?
Zelf heb ik het gevoel dat het volledig om consistentie draait. Hoe meer blogs er op een website staan van hoge kwaliteit hoe beter de ervaring door de bezoeker. Wat een langere leestijd en een betere groei tot stand brengt!
Jacko Meijaard Admin
Gereageerd op 04-01-2020Hi Jeffrey!
Had je de nieuwe video's van de Affiliate Marketing Revolutie al gezien? Daarin ga ik dieper in op zoekwoordonderzoek ;-).
Jeffrey Keijzer
Gereageerd op 04-01-2020@jackomeijaard, ja die heb ik gezien. Alleen door de vele verschillende meningen over zoekwoord onderzoek wist ik even niet meer hoe betrouwbaar de statistieken zijn. Natuurlijk besef ik dat je de aantallen met een korreltje zout moet nemen. Maar ik was benieuwd of het wel betrouwbare info is voor een goede indicatie. Om een klein beetje te kunnen zien hoe moeilijk het is om te concurreren. Het blijft een kwestie van consistentie. Dit vooral in combinatie met een dosis gezond verstand
Zelf kijk ik op dit moment in answerthepublic en filter vervolgens op de hoeveelheid bezoekers en de kd. Omdat een tekst op een pagina pas na 8 maanden gaat ranken dacht ik dat het verstandig is om vooral te richten op een hoog zoekvolume zodat er sneller meer relevante bezoekers naar de website komen en er sneller meer teksten uitbesteed kunnen worden.
Op dit moment was ik al op die manier aan het zoeken en zie een stijgende lijn. Dus het is nu gewoon een kwestie van goede teksten schrijven op een consistente basis
Maar vroeg me af of dat de juiste manier is
Bart Verlaan
Gereageerd op 04-01-2020De video’s van Jacko lijken me goed te kloppen. Alleen de getallen omtrent zoekwoorden kloppen niet echt. De ene site heeft het over een zoekvolume van 3000 en de ander over 11000.
Niet betrouwbaar meer dus. Hoe jij werkt lijkt me het beste. Goede informatieve content met de juiste zoekwoorden, daar zoeken mensen immers op.
Sieto vd Admin
Gereageerd op 04-01-2020Ha Jeffrey,
veel woorden, maar wat je vraagt is dus:
"Maar hoe betrouwbaar zijn de resultaten die je uit keyword tools haalt?"
Goeie vraag en ik ken het precieze antwoord niet. Maar zelfs als de resultaten niet 100% kloppen, of verschillen tussen sites/tools onderling, dan nog steeds kun je er informatie uit halen.
Want wat maakt het nu helemaal uit of er maandelijks 1100 of 1300 zoekopdrachten zijn? Het is voldoende indicatie dat je een mogelijk interessant keyword hebt gevonden.
Ik denk dat je stelling over consistentie onvolledig is. Ja, regelmatig posten is belangrijk. Maar als er niet op je zoekwoorden gezocht wordt kun je posten wat je wilt, maar wordt je niet gevonden...
Youri Klijn
Gereageerd op 04-01-2020En wéér ben je aan het overanalyseren.. ?
Youri Klijn
Gereageerd op 04-01-2020Waar haal je überhaupt de info vandaan dat een tekst pas na 8 of 9 maanden gaat ranken?
Jeffrey Keijzer
Gereageerd op 04-01-2020@youriklijn, Ik wil gewoon graag een succes van de website maken en probeer er dit maal alles aan te doen.
@sietoo, thanks voor dit antwoord. Dat was precies het antwoord wat ik wilde hebben. Het ging mij eigenlijk ook niet om een verschil in zoekvolume van 1100 tot 20000+.
De vraag had meer betrekking op een verschil in een zoekvolume tussen 0 tot 10 en 100+. Als er bijvoorbeeld bij een tool wordt aangegeven dat er tussen de 0 en 10 keer op gezocht wordt. Maar (als voorbeeld) er in werkelijkheid 100 duizend keer per maand op gezocht wordt. Kan het alsnog een interessant onderwerp zijn om over te schrijven. Maar als de data incorrect is. Hoe weet je dan waar je het beste op kan mikken? Vandaar deze vraag!
Youri Klijn
Gereageerd op 04-01-2020Dat begrijp ik Jeffrey, maar als je álles overanalyseert kan ik je garanderen dat je er geen succes van gaat maken.
Niet alleen ik maar ook velen anderen hier hebben je al zo veel tips gegeven in de afgelopen maanden maar elke keer vind je wel een ander onderwerp of ding om je druk over te maken. Plus meer dan de helft van de tijd lijk je er niet eens iets mee te willen doen en typ je hele verhalen met verdediging en verantwoordingen.
Dat je succesvol wilt worden om redenen die je al tientallen keren hebt genoemd begrijp ik best. Daarin ben je ook zeker niet de enige.
Maar langzamerhand wordt het duidelijk dat het een obsessie (aan het worden) is zonder een goede basis. En daardoor blijf je maar alles analyseren. En zoek je constant maar naar meer informatie en the next shiny thing.
En zo sta je eigenlijk al 2-0 achter met je kansen op succes.
Jeffrey Keijzer
Gereageerd op 04-01-2020@youriklijn, thanks al voor de antwoorden. Ik ga vanaf nu per kwartaal werken. Dan kan ik zoekwoord onderzoek doen teksten uit besteden en tegelijkertijd kijken wat er verbeterd/ anders kan. Is dit een mooie periode om naar statistieken te kijken?
Dominique Van Baelen
Gereageerd op 05-01-2020Ja, ik begrijp ook niet van waar dat komt.
Tip: als je een nieuw blogartikel hebt geschreven, ga naar je Google Search Console en geef je nieuw URL vanboven in bij 'URL inspecteren'. De tool zal dan de gegevens van die URL ophalen uit Google index. Je kan dan zien of de pagina al is geïndexeerd en wanneer laatste crawl is langsgeweest.
--> Je kan hier ook een nieuwe indexering aanvragen. Dit duurt dan even (bij mij meestal een paar uur) en dan is je pagina opnieuw geindexeerd door Google.
Je kan dan je positie in Google checken via een SERP check robot (bv. https://www.serprobot.com/serp-check.php).
Jeffrey Keijzer
Gereageerd op 05-01-2020Ik heb op mijn vorige website gezien dat de organische bezoekers na 9 maanden ineens exponentieel is gaan groeien. Een tekst kan wel in de google index opgenomen zijn. Alleen voordat je de vruchten van een tekst kan plukken. Dan ben je 35 weken verder. Dan komt er ongeveer 90% van de totaal aantal bezoekers naar de pagina toe. Kan natuurlijk wel iets verschillen per website en niche
Léon Gotjé
Gereageerd op 05-01-2020Toch even een reactie, omdat ik vooral anderen wil waarschuwen van wat hier gebeurt. Een aantal van je bevindingen zijn onjuist (niet gemiddeld) omdat er in deze situatie niet voldoende betrouwbaarheidsinterval is ingebouwd.
Je hebt nagenoeg geen teksten, geen bezoekers, dan wel een solide nulpunt om je meting vanuit te starten. Hierdoor trek je conclusies als dat een tekst 9 maanden (of zelf omgerekend naar weken) nodig heeft voordat het goed rankt. Dit is bijna net zo absurd als mijn volgende beredenering, maar daarom juist een mooi voorbeeld:
Ik ben gisteren naar het Gooi geweest en was wel benieuwd naar het aantal rijke mensen in ons land. Ik besloot om bij 5 mensen daar aan te bellen en te vragen of ze miljonair zijn. Ik had het nooit verwacht, maar wat blijkt!? 100% van de Nederlanders is miljonair!