
Casper R
Geplaatst op 26-03-2018Zoekvolume vs Keyword SEO Difficulty
Welke ratio's gebruiken jullie bij het zoeken van een keyword als het gaat om de score van:
- Zoekvolume
- Keyword SEO Difficulty
Als het gaat om beginnende marketeers.
Deze omgeving is een archief van het oude forum en staat geen nieuwe reacties toe. Bekijk onze vernieuwde omgeving op https://hub.internetsuccesgids.nl voor actuele discussies en interactie met de community.
Casper R
Gereageerd op 26-03-2018Welke ratio's gebruiken jullie bij het zoeken van een keyword als het gaat om de score van:
- Zoekvolume
- Keyword SEO Difficulty
Als het gaat om beginnende marketeers.
Klaas Koopman
Gereageerd op 26-03-2018Ik raad beginnende marketeers aan om een overzicht te maken van de zoektermen die ze willen targeten op lange en korte termijn.
1. De meest pittige zoektermen om op te scoren, maar zorgen voor de meeste traffic
2. De longtail zoektermen waar je redelijk traffic mee binnen kunt halen en redelijk te doen zijn qua score
3. De longtail zoektermen waar je wellicht niet heel veel traffic mee bereikt, maar wel goed op kunt scoren.
Begin bij 3 en werk langzaam aan naar 1. Zo heb je meer content en backlinks om de pittige zoektermen te ondersteunen.
Zoekvolume zegt uiteindelijk niet zoveel, het gaat om de intentie van de bezoekers. Ik scoor liever op 1 voor een zoekterm met 5 bezoekers per maand, maar wel 5 sales, dan op een zoekterm met 10000 bezoekers per maand en slechts 1 sale. De intentie van de zoekers, dat zou je centraal moeten hebben.