Casper
Casper R
Geplaatst op 26-03-2018

Zoekvolume vs Keyword SEO Difficulty

Welke ratio's gebruiken jullie bij het zoeken van een keyword als het gaat om de score van:

- Zoekvolume 

- Keyword SEO Difficulty

Als het gaat om beginnende marketeers. 

Reacties (2)
  • Casper
    Casper R
    Gereageerd op 26-03-2018

    Welke ratio's gebruiken jullie bij het zoeken van een keyword als het gaat om de score van:

    - Zoekvolume 

    - Keyword SEO Difficulty

    Als het gaat om beginnende marketeers. 

  • Klaas
    Klaas Koopman
    Gereageerd op 26-03-2018

    Ik raad beginnende marketeers aan om een overzicht te maken van de zoektermen die ze willen targeten op lange en korte termijn.

    1. De meest pittige zoektermen om op te scoren, maar zorgen voor de meeste traffic

    2. De longtail zoektermen waar je redelijk traffic mee binnen kunt halen en redelijk te doen zijn qua score

    3. De longtail zoektermen waar je wellicht niet heel veel traffic mee bereikt, maar wel goed op kunt scoren.

    Begin bij 3 en werk langzaam aan naar 1. Zo heb je meer content en backlinks om de pittige zoektermen te ondersteunen.

    Zoekvolume zegt uiteindelijk niet zoveel, het gaat om de intentie van de bezoekers. Ik scoor liever op 1 voor een zoekterm met 5 bezoekers per maand, maar wel 5 sales, dan op een zoekterm met 10000 bezoekers per maand en slechts 1 sale. De intentie van de zoekers, dat zou je centraal moeten hebben.